جمعه 30 فروردین 1403
مقاله های ترجمه شده روز دنیا را در ترجمان بخوانید پنجشنبه 30 خرداد 1398  

مقاله های ترجمه شده روز دنیا را در ترجمان بخوانید

نویسنده : تیم سایت در سایت
پنجشنبه 30 خرداد 1398

سایت ترجمان با گردآوری و ترجمه مقالات به روز از منابع معتبر در جهت ارتقای دانش در زمینه علوم انسانی گامی بسیار بزرگ برداشته است.

مقاله های ترجمه شده روز دنیا را در ترجمان بخوانید


مقالات روز دنیا را کجا بخوانیم؟

 سایت ترجمان

  در میان سیل عظیم مقاله های روز دنیا ، سایت ترجمان سعی در جمع آوری و ترجمه مجموعه مقالات با کیفیت را دارد. در گذشته هنگام تحقیق درباره موضوعی خاص محقق باید راه کتاب خانه ها را در پیش می گرفت.از طرفی دسترسی به اطلاعات مفید و به روز بسیار سخت بود. تحقیق و بررسی زمان زیادی را می طلبید و منابع کمی در دسترس محققین بودند. تعداد کمی از کتاب ها و نوشتار سایر دانشمندان به زبان های دیگر ترجمه می شد. اما امروزه همه چیز فرق کرده است.دریچه جدیدی به روی انسان ها گشوده شده است. برای یافتن جدیدترین اطلاعات درباره موضوعی خاص تنها کافی است لب تاب،گوشی و یا تبلت خود را در دست بگیریم. سپس در صفحه مرورگر موضوع مورد نظر خود را تایپ کنیم تا تنها در چند ثانیه با سیل عظیمی از مقالات و کتاب های ترجمه شده،محتواهای بازنویسی شده و یا نوشتارها....روبرو شویم.  اما یک سوال مهم در این جا مطرح می شود. آیا تمام این مقالات و متون ترجمه شده دارای محتوای با ارزش هستند؟ آیا همه ما قادر به ترجمه مقالات از زبان های دیگر هستیم؟ شما برای پیدا کردن مقالات با کیفیت چه راهکاری پیشنهاد می کنید؟ ما پس از بررسی های بسیار برای پاسخ به این سوال سایت ترجمان را به شما معرفی می کنیم. سایت ترجمان با گردآوری وترجمه مقالات به روز از منابع معتبر در جهت ارتقای دانش در زمینه علوم انسانی گامی بسیار بزرگ برداشته است. پس در ادامه با ما باشید تا به بررسی سایت ترجمان بپردازیم.


بررسی سایت ترجمان

سایت ترجمان
 

یکی از ویژگی های بارز سایت ترجمان تفکیک مقالات بر اساس موضوع است. شما به راحتی خواهید توانست به بخش موضوعات موردعلاقه خود وارد شوید و جدیدترین مقالات ترجمه شده در ارتباط با آن موضوع را مطالعه کنید. به عنوان مثال اگر به ادبیات و هنر علاقه مند هستید و در جستجوی آشنایی با نظرات و دیدگاه¬های نویسندگان سایر کشورها  هستید، کافی است به بخش ادبیات و هنر سایت ترجمان مراجعه کنید .در این بخش مقالات ترجمه شده از نویسندگان نیویورک تایمز مانند برایان مورتون را پیدا خواهید کرد.این واقعا شگفت انگیز نیست؟ شما می توانید در این بخش ترجمه نقدهای نویسنده های مطرح را درباره رمان ها و یا متون ادبی پیدا کنید. منابع هر مقاله نیز در کنار آن قید شده است تا در صورت لزوم برای مشاهده مقاله به زبان اصلی به منبع ذکر شده مراجعه کنید.  

 سایت ترجمان-بخش ادبیات و هنر  

آیا به دنبال موضوعات اقتصادی و جامعه شناسی هستید ؟ آیا می خواهید از موضوعات روز دنیای  اقتصاد وجامعه شناسی اطلاع پیدا کنید و بدانید در کشورهای دیگر چه می گذرد؟ و آیا دوست دارید با اقتصاد دان های معروف جهان آشنا شوید و از نظریات آن ها آگاه شوید؟ در بخش اقتصاد و جامعه ترجمان به راحتی خواهید توانست مقالات و نوشتارهای ارزشمند بسیاری را در این زمینه پیداکنید. برای دسترسی به این بخش در قسمت خانه بر روی اقتصاد و جامعه کلیک کنید.
سایت ترجمان-بخش اقتصاد و جامعه

  روزنامه بریتانیایی گاردین را همه می شناسند؛ روزنامه ای که بارها سیاست های بریتانیا و دیگر کشورها را مورد نقد قرار  داده است. آیا شما نیز از طرفداران موضوعات تاریخی و سیاسی روزنامه های انگلیسی زبان هستید، اما  مسلط به زبان انگلیسی نیستید؟ نگران نباشید در بخش تاریخ و سیاست سایت ترجمان، ترجمه مقالات مختلفی از سایت روزنامه گاردین و سایر روزنامه ها و منابع معتبر مانند «نيو استيت من» (New Statesman) وجود دارد. 

 سایت ترجمان-بخش تاریخ و سیاست


   علاقه مندان به علم و فلسفه نیز در مراجعه به سایت ترجمان بی نصیب نخواهند ماند. «ترجمان» ترجمه  بحث ها و نوشتارها ی چالش برانگیز فلسفی از دیدگاه اندیشمندان و نویسندگان سراسر جهان در اختیار شما قرار داده است.  تنها کافی است وارد بخش علم وفلسفه شوید تا ساعات زیادی را در دنیای جدیدی که ترجمان به روی شما باز کرده است سپری کنید.

 سایت ترجمان- بخش علم و فلسفه

بررسی کتاب در سایت ترجمان 


 در این بخش به بررسی کتاب های مختلف پرداخته می شود. شما می توانید مقالات ترجمه شده مختلفی  را در این خصوص در اینجا مطالعه نمایید. به بیان دقیق تر، شما به راحتی میتوانید اظهارنظر نویسندگان و یا منتقدین  مختلف پیرامون یک کتاب خاص را در اینجا مطالعه کنید.یکی از ویژگی های دیگر بخش بررسی کتاب سایت ترجمان، آشنایی با کتاب های روز و جدید از سراسر جهان است. شما با مطالعه این بخش خواهید توانست لیستی از کتاب هایی که باید مطالعه کنید را آماده کنید. واقعا شگفت انگیز است که بدون نیاز به دانستن زبان های دیگر، می توانیم دسترسی کامل به مقالات نویسندگان مطرح در رشته های مختلف علوم انسانی به زبان فارسی داشته باشیم. در صورتی که خودتان بخواهید این مقالات را ترجمه کنید، باید ساعت های طولانی را صرف این کار کنید. سایت ترجمان در بخش درباره ما به راستی گفته است که : «هدفِ ترجمان برقرارکردن ارتباط فکری میان زبان فارسی و دیگر زبان‌های زندۀ دنیاست».  
 بررسی کتاب

بررسی بخش نوشتار سایت  

 
  امروزه با توجه به افزایش دسترسی افراد به اینترنت، دسترسی به منابع مختلف و آگاهی از نگرش های افراد مختلف در یک زمینه خاص  نیز آسانتر گشته است. آشنایی با نقطه نظرات و دیدگاه های نویسنده های مختلف افق دید بهتری را برای افراد به ارمغان خواهد آورد.به همین خاطر، امروزه افراد به دنبال این هستند تا درباره یک موضوع نظرات  متخصصین آن امر را مطالعه کنند تا دید جامع تری نسبت به موضوع مورد نظر داشته باشند. اما کار برای کسانی که به زبان های خارجی مسلط نیستند، بدون شک دشوار خواهد بود. اگر شما تمایل به مطالعه ترجمه نقطه نظرهای گوناگون در زمینه های ادبی،فرهنگی و ..دارید، به بخش نوشتار سایت ترجمان مراجعه کنید تا از حجم مطالب به روز و غنی متعجب شوید. 

 سایت ترجمان-بخش نوشتار

بخش گفتگوی سایت ترجمان


  همواره مصاحبه های نویسندگان و اندیشمندان معروف برای مخاطبان دارای اهمیت و جذابیت فراوانی بوده است. گفتگوهای اشخاص معروف پر از نکات مفید و قابل تاملی است که هر فردی علاقه مند به مطالعه آن است. ترجمان بخشی از سایت خود را به این گفتگوها اختصاص داده است.بدون شک خواندن این مصاحبه ها به زبان فارسی در درک عمیق تر موضوع  مورد بحث به ما بسیار کمک خواهد کرد.اگر شما نیز به دنبال این گفتگوها هستید، وارد بخش گفتگو در سایت ترجمان شوید.

 سایت ترجمان- بخش گفتگو

انتشارات ترجمان علوم انسانی


    ترجمان بعد از بررسی مقالات و نوشتارها اقدام به انتشار آن ها به صورت کتاب می کند. تا به اکنون نیز کتاب های متفاوتی مانند:

   چرا کار می کنیم؟ نویسنده: بری شوارتز
مدیریت فراسوی اعداد نویسنده: مارگارت هفرنان
پرسش از روش نویسنده: طاها عبدالرحمان
خصوصی‌‌‌گرایی و جهانی‌‌‌گرایی در اندیشۀ اسلامی معاصر : طاها جابر العلوانی
و....

توسط ترجمان به انتشار رسیده است.در صورت تمایل به دریافت فهرست کتاب ها توسط انتشارات ترجمان به بخش زیر مراجعه کنید.

 سایت ترجمان-انتشارات

ویژه نامه
 
این بخش به مطالب مناسبتی و یا مسائل روز می پردازد.خبرهایی از سراسر جهان و مقالاتی که به ما بهتر زندگی کردن و بهتر فکر کردن را می آموزد. با مراجعه به این بخش احساس خواهید کرد سفری به سراسر جهان کرده اید و از وقایع روز دنیا با خبر شده اید. ما به شما پیشنهاد می دهیم وقت را از دست ندهید و با کلیک بر روی  ویژه نامه ترجمان سوار بر هواپیمای خیالی خود شوید و سفر خود را شروع کنید.

سایت ترجمان-ویژه نامه
نگاه آخر
  امروزه پیدا کردن منابع برای دریافت اطلاعات بسیار آسان است اما پیدا کردن یک منبع معتبر کار بسیار سختی است. اگر به موضوعات علوم انسانی علاقه مند هستید سایت ترجمان برای شما یک منبع با محتوای غنی خواهد بود که مقالات ترجمه شده با کیفیت در اختیار شما قرار خواهد داد.
                  

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها