پنجشنبه 08 فروردین 1403
مهراب قاسم خانی از نگاه اینستاگرام دوشنبه 13 خرداد 1398  

مهراب قاسم خانی از نگاه اینستاگرام

نویسنده : تیم سایت در سایت
دوشنبه 13 خرداد 1398

 

 مهراب قاسم خانی برای معرفی خودش در بیو اینستاگرامش آورده است: مهراب قاسم خانى - پسر، شوهر، پدر، فيلمنامه نويس.

 

مهراب قاسم خانی از نگاه اینستاگرام

 

امروز صبح یکی از دوستان، من را زیر پستی در اینستاگرام منشن می کند که فیلمی از پشت صحنه سریال طنز برره است. درزیر همان پست چشمم به آدرس پیج اینستاگرام مهراب قاسم خانی نویسنده سریال برره می افتد. من مهراب قاسم خانی را از سال  ۱۳۷۸ با سریال ببخشید شما میشناسم. «ببخشید شما» اولین همکاری او  با مهران مدیری و در واقع شروع جدی فعالیتش در تلویزیون بود، اما مهراب قاسم خانی همواره در مصاحبه هایش سریال پاورچین را اوج دوران هنری اش می داند. سریال پاورچین سریال طنز بسیار محبوبی بود که از زمستان ۱۳۸۲ تا بهار ۱۳۸۳ در تلویزیون پخش می شد.

   علاقه مند می شوم تا سری به پیج اینستاگرام این فیلم نامه نویس ۴۸ ساله آذرماهی و کم کار این روزها بزنم. در همان لحظه اول تعداد بالای فالوورهای مهراب قاسم خوانی  نظرم را جلب می کند. البته از آن جالبتر واژه هایی است که مهراب برای معرفی خودش در بیو اینستاگرامش آورده است: مهراب قاسم خانى - پسر، شوهر، پدر، فيلمنامه نويس.

 مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی پسر

  مهراب فردی خانواده دوست است. او به بهانه های مختلف احترام و حس قدرشناسی خود را به پدر ومادرش نشان می دهد.این احترام و ارادت او به خانواده در پیج اینستاگرامش هم قابل مشاهده است. یکی از کپشن هایش که نظرم را جلب می کند متن او درباره وصف پدرومادرش است. مهراب قاسم خانی نوشته است: آقاى قاسم خانى و بانو... یعنى همه جمله هاى کلیشه اى که در وصف پدر و مادر میگن عین حقیقته. کى میتونه بیشتر از اونا دوستون داشته باشه؟ چقدر لذت بخشه این حس که بدونى دو نفر تا این حد دوست دارن و براشون مهمى. این زوج بدجورى تو زندگى من نقش داشتن و دارن. هر چى سنم میره بالا تر بیشتر دلم میخواد شبیه اونا بشم. مخصوصاً از بعد از این که خودم بابا شدم بیشتر فهمیدمشون. یه سالهایى هم بد جورى اذیتشون کردم ولى الان جبران اون اذیت ها شده یکى از بزرگترین اهداف زندگیم. به این نتیجه رسیدم که اگه میخواهید پدر و مادرتون رو خوشحال کنید، خوشبخت بشید.

 در یکی دیگر از پست ها عکسی از تولد هشتاد و دو سالگی پدر مهراب قاسم خانی می بینیم. پدری خندان در کنار دو پسر هنرمند خود. مهراب زیر این عکس نوشته است: تولدتون مبارک، قاسم اعظم.

 مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی برادر

  از نظر مهراب برادرش پیمان قاسم خانی از تاثیرگذارترین افراد زندگی او است. در بیشتر پست هایش درباره برادرش صحبت می کند و شاهد روابط بسیار نزدیک او با پیمان هستیم. پیمان قاسم خانی در شبکه های مجازی فعال نیست و مهراب این موضوع را بارها سوژه طنز خود قرار داده است. در یکی از پست هایش مهراب می گوید پیمان برای سرک کشیدن به اینستاگرام صفحه ای دارد که با نام خودش نیست و من یک روزی او را لو خواهم داد.

 مهراب قاسم خانی

   مهراب قاسم خانی شخصیت طنزی دارد. در مصاحبه هایش کودکی و جوانی خود را نیز با خنده و شوخی تعریف می کند. درباره کودکی اش می گوید من کارهایی کرده ام که حتی الان قادر به بیان آن نیستم.در مدرسه هم بسیار شیطنت می کردم و دوستانی شرورتر از خودم داشتم اما همه ی آن دوستان امروز افراد موفقی هستند.

البته خاطرات کودکی او با پیمان نیز شنیدنی است.

 مهراب قاسم خانی

مهراب در یکی از پست های اینستاگرامش می نویسد: خاطره پيدا كردن از پيمان توى كار خيلى كار سختيه. از بس بى حاشيه و آرومه. اگه توى لوكيشن هم بياد معمولاً دور ترين نقطه به جمع رو پيدا ميكنه و ميشينه پشت ميزش و كارش رو ميكنه. البته منم تا حدودى اينجوريم ولى نه به شدت پيمان. به جاش دوران كودكى ما پر از خاطرات شيرينه. مثل اون بارى كه بابامون برامون يكى يه دونه هفت تير اسباب بازى خريد كه خيلى شبيه اصل بودن و پيمان ميخواست امتحان كنه كه اين كه وقتى تو فيلما با ته هفت تير ميزنن تو سر يارو و بيهوش ميشه واقعيه يا نه و روى من امتحان كرد و فهميديم واقعيه. يا يه بار ديگه وقتى برامون تخت دو طبقه گرفتن و من اون بالا بودم وايستاد پايين و گفت بپر تو بغلم و وقتى من پريدم جا خالى داد كه خيلى بامزه بود. البته من يادم نيست بامزگيش رو چون بعدش هيچى نفهميدم.

خلاصه كه از اين دست خاطرات شيرين كودكى زياد داريم ولى خودش بايد تعريف كنه چون من تو بيشترش بيهوش بودم.

مهراب قاسم خانی از چه چیزی می نویسد؟

 طرز کپشن نویسی مهراب قاسم خانی در نوع خود جالب است. دست نوشته هایی با بوی کمدی و دغدغه های اجتماعی و فرهنگی و سیاسی. او درباره اکثر موضوعات روز نظر خود را از طریق پست یا استوری به اشتراک می گذارد. در بحران هایی مانند سیل و یا زلزله مردم را به مشارکت عمومی می طلبد و گاهی برای کمک به افرادی که نیازمند کمک هستند دست به قلم می برد.

 مهراب قاسم خانی

علاقه مهراب به حیوانات


 از میان عکس های مهراب متوجه علاقه او به حیوانات می شوم. او علاقه مند به رشته دامپزشکی بوده است اما موفق به قبولی در آزمون ورودی نمی شود. شاید اگر مهراب قاسم خانی در همان سال اول  کنکور موفق به قبولی در رشته دامپزشکی می شد هیچ گاه سریال هایی مانند ساختمان پزشکان و پاورچین و... ساخته نمی شد و ما از تماشای آن سریال های طنز محروم می ماندیم. او عکس های متفاوتی از خودش با حیوانات به اشتراک می گذارد که مورد توجه فالورهایش هم قرار می گیرد.

 مهراب قاسم خانی

 مهراب قاسم خانی فیلم نامه نویس

 مهراب بعد از دوران دبیرستان در کنکور هنر شرکت می کند و وارد رشته نقاشی می شود. بعد از تمام شدن لیسانس در کنکور کارشناسی ارشد  موفق به کسب رتبه یک رقمی می شود. مهراب قاسم خانی در مصاحبه هایش می گوید در کنار نقاشی کار طراحی صحنه هم انجام می دادم یک روز لازم شد تا برای موضوعی بنویسم و بعد از آن متوجه شدم که می توانم بنویسم.

 مهراب قاسم خانی

   مهراب قاسم خانی فیلم نامه نویس کارهایی مانند ساختمان پزشکان ، مسافران،  مردهزارچهره ، گنج مظفر،  نقطه چین و پاورچین بوده است. مهراب در میان کارهایش پاورچین را بسیار دوست دارد. او درباره پاورچین می گوید: من آن زمان در شرایط روحی مناسبی نبودم. پیشنهاد مهران مدیری برای همکاری در پاورچین  شانس بزرگی برای من بود. من خودم را قبل از پاورچین بیشتر نقاش می دانستم و بعد از پاورچین بود که توانستم با جرات بگویم یک فیلم نامه نویس هستم.

مهراب قاسم خانی همسر

مهراب قاسم خانی ازدواج اول خود را با مریم گلرو در ۲۳ سالگی انجام داد و در ۲۵ سالگی صاحب یک دختر به نام نیروانا شد. اما بعد از مدتی این ازدواج با طلاق پایان یافت.

 در سال ۱۳۸۳مهراب قاسم خانی در پاورچین با شقایق دهقان آشنا شد. مهراب درباره شقایق می گوید: همان روز اول که دیدم با خودم گفتم چقدر دختر مهربانی است و شبیه بازیگرها نیست. شقایق دهقان هم درباره مهراب قاسم خانی می گوید: من مهراب را اولین بار با موی بلند و شلوارجین در سازمان دیدم و با خودم فکر کردم حراست چطور به او اجازه ورود به سازمان را داده است. آن ها مدتی بعد از  آشنایی  با یکدیگر ازدواج کردند و صاحب پسری به نام نویان شدند.

 مهراب قاسم خانی

مهراب قاسم خانی پدر 

  مهراب قاسم خانی درباره تجربه بزرگ کردن نیروانا می گوید من در سن پایین برای اولین بار پدر شدم وخودم با نیروانا بزرگ شدم و تجربه های بسیاری را کسب کردم. آن تجربیات امروز به من کمک می کند تا رابطه درست تری با نویان داشته باشم. مهراب  دختر و پسر خود را خیلی دوست دارد و عکس های زیادی از آن ها را هم پست یا استوری می کند.

 مهراب قاسم خانی

نیمه پنهان مهراب قاسم خانی

مهراب علاقه خاصی به ابرقهرمان ها دارد و در کتاب خانه اش جای خاصی را به فیگورهای  ابرقهرمان ها اختصاص داده است. مهراب می گوید من با ابرقهرمان هایی مانند بت من و زورو و... بزرگ شده ام و به نظرم لازم است برای کودکان امروز نیز مناسب با فرهنگ خود قهرمان سازی کنیم.

 مهراب قاسم خانی

 مهراب قاسم خانی در نگاه آخر...

 مهراب قاسم خانی

   بعد از این که بیشتر کپشن های اینستاگرام مهراب قاسم خانی را می خوانم متوجه می شوم او یک مرد هنرمند است که تمام حساسیت های لازم برای هنر را در خود زنده نگه داشته است. از ابراز خود واقعی اش هراسی ندارد و شاید همین خصیصه او را برای افراد زیادی محبوب کرده است.اگر شما نیز علاقه مند هستید تا خیلی از موضوعات از روز را از زبان یک هنرمند فیلم نامه نویس بشنوید حتما سری به پیج او بزنید.

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها