پنجشنبه 29 فروردین 1403
چک لیست رایگان سئو سایت برای وبمستران شنبه 29 تیر 1398  

چک لیست رایگان سئو سایت برای وبمستران

نویسنده : تیم سایت در سایت
شنبه 29 تیر 1398


 سئوی سایت در افزایش رتبه سایت بسیار موثر است. در این مقاله مجموعه ای از چک لیست سئو سایت را برای وبمستران  گردآوری کرده ایم.

چک لیست رایگان سئو سایت برای وبمستران

 


   طراحی سایت گام اول برای ورود به دنیای پر رقابت اینترنتی است. امروزه بدون رعایت اصول سئو احتمال دیده شدن در میان سایت های رقیب دیگر بسیار کم است. سئوی سایت در افزایش رتبه سایت بسیار موثر است. در این مقاله مجموعه ای از چک لیست سئو سایت را برای وب مستران گردآوری کرده ایم:

 سئو سایت

 

۱-سئو برچسب عنوان

 

تگ تایتل

 

تگ تایتل یا برچسب عنوان یکی از عناصر بسیار مهم در سئو سایت است. برچسب عنوان در واقع شرح  مختصری از هدف نهایی محتوای صفحه است که در نزد موتورهای جستجو جایگاه خاصی دارد. برای این که عنوان انتخابی شما مطابق با قوانین سئو باشد اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را رعایت کرده اید:


اولین برچسب در قسمت بالای صفحه برچسب عنوان است.
عنوان انتخابی  بین ۱۰ تا ۶۰ کاراکتر است.
اصلی‌ترین کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و بعد از آن کلمه‌ی کلیدی دوم قراردارد.
از کلمات کلیدی تکراری استفاده نشده است.
عنوان مرتبط با محتوای صفحه انتخاب شده است.
اسم تجاری در انتهای عنوان قرار دارد.
از کلمات کلیدی مهم در عنوان استفاده شده است.

 تایتل تگ


   سوال متداول:آیا امکان دارد گوگل از برچسب عنوان سایت استفاده نکند؟ بله. در صورتی که در برچسب عنوان از کلمات کلیدی بیش از اندازه استفاده شده باشد و یا برچسب عنوان بی ربط با محتوای صفحه باشد، ممکن است گوگل یک عنوان دیگر را نمایش دهد.

۲-سئو متا تگ توضیحات 

 متا تگ توضیحات

شاید بتوان گفت یکی از مهم ترین تگ های مربوط به سئو متا تگ توضیحات است که به‌ صورت غیرمستقیم می تواند بر سئوی سایت تاثیرگذار باشد. از همین رو، انتخاب متا تگ ها به صورت سئو شده بسیار مهم است. متا تگ توضیحات در واقع همان توضیحاتی است که زیر عناوین سایت ها در گوگل نمایش داده می شود. هدف متا تگ توضیحات ارائه اطلاعات درباره سایت به کاربر است. چک لیست بهینه سازی متا تگ توضیحات به شرح زیر است:


حداکثر تا سقف ۱۷۰ کاراکتر در این متاتگ قرار گیرد.
از متا تگ های کپی استفاده نشود.
توضیحات صفحه کاملا روان و قابل فهم باشد.
توضیحات صفحه باید با محتوای آن مطابقت داشته باشد.
برای صفحه اصلی و صفحات داخلی بصورت جداگانه متا تگ توضیحات نوشته شود.
مهم ترین و اصلی ترین جمله صفحه در این متاتگ به کار رود.
از کاراکتر های نقل قول یا دابل کوتیشن در توضیحات متا استفاده نشود.
کلمات کلیدی به‌صورت اسپم‌وار و پشت سر هم به صورت بی معنی استفاده نشود.

 
سوال متداول: آیا متا تگ ها توسط گوگل دیده می شود؟ خیر، متاتگ توضیحات  تاثیری بر رتبه بندی وب سایت ندارد و عموما توسط گوگل ندیده گرفته می شود، اما چون توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه به کاربر ارائه می دهد تا کاربر تصمیم بگیرد وارد سایت شود یا خیر، از این رو متا تگ مهمی به حساب می آید.

 متا تگ توضیحات

 

۳- سئو برچسب کلمات کلیدی

 

سئوی کلمات کلیدی

  یکی از عوامل مهم در کمک به  بهبود سئو سایت استفاده درست و بهینه از برچسب های کلمات کلیدی است. برچسب ها شامل کلمات و یا جملات مترادف هستند که  موضوع اصلی یک مقاله را توضیح می دهند.  برچسب به صورت استاندارد می تواند بین  ۵ تا ۱۰ کلمه باشد.عدم استفاده درست از برچسب ها تاثیر منفی بر سئو سایت خواهد داشت از این رو، قبل از انتخاب برچسب کلمات کلیدی دقت به موارد زیر حائز اهمیت است:


از تعداد بیش از حد برچسب کلمات کلیدی استفاده نشود.
فقط  کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در برچسب ها به کار گرفته شود.
برچسب ها هم نام با آیتم های منو اصلی سایت نباشند.
از برچسب های مورد علاقه کاربران استفاده شود.

  سوال متداول:آیا دسته با برچسب تفاوت دارد؟ بله.در تمام سایت ها برای دسترسی راحت تر کاربران به مقالات، محصولات و موضوعات دسته‌بندی شده است. این دسته ها موضوعات اصلی یک سایت هستند. 

دسته بندی های سایت
  

گاهی در یک سایت مطالبی با موضوع یا ویژگی‌های مشابه نشر می شود که آن شباهت در دسته بندی اصلی سایت وجود ندارد. از طرفی وبمستر تمایلی به ایجاد دسته برای آن مطالب ندارد، اما میخواهد برای آنها یک صفحه در سایت ایجاد کند. اینجاست که برچسب ها به کمک وبمستران می آیند. با استفاده از  ایجاد برچسب برای موضوع  یا ویژگی تمام محتواهای مرتبط  با هم ارتباط پیدا می کنند و در یک جا  نمایش داده می شوند. برچسب دارای مفهوم مشابه با هشتک در شبکه های اجتماعی است.

 تگ کلمات کلیدی

 

۴-سئو تگ های هدینگ

 تگ های هدینگ

تگ های هدینگ برای جدا کردن عنوان از کل متن موجود در یک صفحه به کار می روند. برچسب های هدینگ  ارزش کلمات را برای موتورهای جستجو نشان می دهند و ساختار سایت را نیز تشکیل می دهند. برای مشخص کردن تگ‌های هدینگ از المان های h1 تا h6  استفاده می شود. رعایت نکات مربوط به تگ ها سبب بهبود سئو سایت و خوانایی بهتر مطالب خواهد شد:

تگ h1 دارای بالاترین ارزش است و در هر صفحه تنها یک بار می توان از آن استفاده کرد.
کلمات کلیدی که در تگ h1 استفاده می شود باید آن کلمات و یا مترادف آنها در متن اصلی به کار برده شود.
در کد نویسی سایت باید ترتیب استفاده از تگ‌های HTML  به درستی رعایت شود.به عنوان مثال بعد از برچسب h2 حتما برچسب  h1  قرار داده شود.
کلمات کلیدی در تعداد زیاد در برچسب های هدینگ قرار داده نشود.
از برچسب های  هدینگ تکراری در صفحات مختلف استفاده نشود.
تمام محتوای صفحه در یکی از  تگ ها جای گذاری نشود.
تگ عنوان در تگ هدینگ کپی نشود.


  سوال متداول: آیا استفاده از تگ های هدینگ در سئوی وب‌ سایت موثر است؟ تیترها  به گوگل کمک می‌کنند تا بتواند موضوعات اصلی را در مطالب طولانی‌ تشخیص دهد از طرفی سبب خواهد شد تا کاربر به راحتی مطلب را بخواند.

 ۵- سئو تگ های alt تصاویر سایت


تگ آلت تصویر
 

بهینه‌سازی تصاویر سایت از موارد تاثیر گذار برسئو سایت است. جستجو بر اساس تصویر بعد از جستجوی متنی بخش پر طرفدار موتور جستجوی گوگل است. استفاده از تصاویر در کنار محتوای متنی می تواند کاربر را نسبت به موضوع علاقه مند کند. یکی از موارد مهم در سئوی تصاویر استفاده از تگ alt است.استفاده از تگ alt باعث می شود تصاویر سایت در نتایج گوگل نمایش داده شوند.اگر تصاویر به هر دلیلی لود نشوند تگ alt بجای تصاویر به کاربر نمایش داده می شود هنگام استفاده از تگ alt برای تصاویر به موارد زیر دقت شود:



طول تگ alt بیشتر از ۱۲۵ کاراکتر نباشد.
از کلمه کلیدی در  برچسب alt  تصاویر استفاده شود.
برچسب alt  به خوبی بیانگر تصویر باشد.
برای برچسب alt  اسامی عمومی مانند تصویر یک و یا فایل ۱ و... به کار نرود.
تگ‌های  alt تا حد امکان برای تصاویر تزئینی استفاده نشود.

 

سوال متداول: نکات مهم برای بهینه سازی تصاویر سایت چیست؟ مواردی مانند استفاده از عکس­هایی با حجم پایین ؛ استفاده از فرمت مناسبو نامگذاری تصاویر به زبان انگلیسی می­تواند تا حد زیادی به بهینه سازی تصاویر سایت کمک خواهند کرد.

۶- بهینه سازی نسبت متن به کد سایت  


نسبت متن به کد سایت

  نسبت متن به کد، درصد متن واقعی  قابل‌نمایش در صفحه؛ نسبت به مجموع کدهای نوشته‌شده برای نمایش همان صفحه  است. از نظر موتورهای جستجو نسبت متن به کد به طور مستقیم تاثیری در بهینه سازی سایت ندارد اما به طور غیر مستقیم  بر روی پارامترهای زیادی تأثیرگذار است. در حالت کلی باید از استفاده کدهای غیر ضروری اجتناب شود. در نظر گرفتن موارد زیر می تواند تا حد زیادی به بهینه سازی سئوی سایت کمک کند:


نسبت متن به کد بین ۲۵ تا ۷۰ درصد  در نظر گرفته شود.
فضاهای خالی؛ کامنت ها و عکس های غیرضروری تا حد امکان حذف شود.
اندازه هر صفحه از ۳۰۰ کیلوبایت بیشتر نباشد.
توضیحات مربوط به کد نویسی و متون غیر قابل رویت برای کاربر حذف شود.
از ایجاد  تب‌های زیاد و غیر ضروری خودداری شود.
از تصاویر با حجم کم واستاندارد استفاده شود.

سوال متداول: اهمیت نسبت text to html در سئو مطالب چیست؟ در صورتی که نسبت متن به کد صفحه استاندارد باشد سایت با سرعت بالاتری بالا خواهد آمد. استفاده از متون کامل و به نسبت طولانی در صورتی که اطلاعات لازم را به کاربر ارائه دهد سبب افزایش بازدید خواهد شد.

۷- بهبود سئو سایت با استفاده از GZIP Compression

 

Gzip-Compression

   یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سرعت بارگزاری صفحات سایت است. در صورتی که سایت به سرعت لود نشود به احتمال زیاد سبب خروج زود هنگام کاربران از سایت خواهد شد. یکی از ابزارهای سنجش سرعت واقعی سایت Google PageSpeed Insights است که به صورت رایگان سرعت بارگذاری صفحات سایت را نشان می دهد. یکی از راهکارهای افزایش سرعت سایت فعال سازی  Gzip روی هاست است. فعال سازی Gzip باعث افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی سرعت سایت می شود. برای اطمینان از فعال بودن Gzip روی سایت میتوان به  سایت  https://varvy.com/tools/gzip مراجعه کرد. بعد از وارد کردن آدرس سایت در کادر، در صورتی که Gzip روی سایت فعال باشد نتیجه به صورت yes نمایش داده خواهد شد.Gzip فشرده سازی را با حذف فضاهای خالی و فشرده نمودن کدها انجام می دهد.

 سوال متداول: راه­کارهای افزایش سرعت بارگذاری سایت چیست؟ استفاده از قالب­های مناسب، بهینه سازی تصاویر وب سایت، سبک کردن صفحات سایت وحذف افزوانه­های غیرضروری از راه­های دیگر افزایش سرعت سایت است.

 

 ۸- افزایش سئو سایت با ریدایرکت  ۳۰۱

 

ریدایرکت ۳۰۱

  هنگام تغییر آدرس صفحات سایتی که در موتورهای جستجو ذخیره شده‌اند، برای از بین نرفتن رتبه سایت از (ریدایرکت ۳۰۱)Redirect 301 استفاده می شود. ریدایرکت ۳۰۱ سبب انتقال دائم و همیشگی صفحات از یک URL به یک URL دیگر می شود.  تغییر در ساختار آدرس‌دهی صفحات می‌تواند بر رتبه سایت تأثیرگذار باشد. از این رو برای حفظ جایگاه فعلی از ریدایرکت ۳۰۱  استفاده می شود؛ به عنوان مثال آدرس سایت می تواند هم با www و هم بدون www شروع شود. در صورتی که آدرس سایت با www شروع شود باید کاربرانی که هنگام جستجو آدرس سایت را بدون www جستجو می کنند به سایت با آدرس www ریدایرکت یا به اصطلاح انتقال داده شوند. در صورتی که مشخص نشود سایت با www یا  بدون www شروع می شود گوگل آن دو آدرس را  متعلق به دو سایت جداگانه خواهد دانست و به علت انتشار محتوای تکراری ممکن است سایت را جریمه کند و تاثیر منفی بر سئو سایت داشته باشد. در مورد به کارگیری ریدایرکت  ۳۰۱ به موارد زیر دقت کنید:



اطمینان حاصل کنید یکی از آدرس های wwwیا بدون www را انتخاب کرده اید.
استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ هنگام برند سازی مجدد برای یک شرکت با یک آدرس جدید ضروری است.
بدون انجام ریدایرکت ۳۰۱، محتویات اصلی سایت را به صورت کامل به دامنه جدید انتقال ندهید.
تمام لینک های قدیمی را با استفاده از ریدایرکت 301 به دامنه جدید انتقال دهید.
در تغییر http به www در سایت استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ الزامی است.
برای ریدایرکت آدرس IP سایت به آدرس اصلی سایت می توان  از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کرد.

 
 سوال متداول: آیا آدرس سایت با پیشوند WWW در سئو سایت تاثیری دارد؟ خیر. گوگل به صراحت اعلام کرده است که هیچ تفاوتی در بین استفاده از www یا عدم استفاده از آن نیست و انتخاب هر یک از آن ها تاثیری بر سئوسایت نخواهد داشت.

 
۹-تاثیر نقشه سایت بر سئوسایت

 

نقشه سایت


   نقشه سایت یک فایل XML حاوی تمام آدرس‌های موجود در وب سایت است. نقشه سایت تاثیر به سزایی در سئو سایت دارد زیرا موتورهای جستجو با استفاده از  نقشه سایت ساختار سایت ها را یاد می گیرند. نقشه سایت اطلاعاتی درباره زمان به روز رسانی صفحات وب سایت ، میزان اهمیت لینک، آخرین به روز رسانی هر صفحه سایت و  همچنین ایجاد صفحات جدید و یا  تغییر در صفحات قدیمی وب سایت را به موتورهای جستجو می دهد. خزنده های موتورهای جستجو از طریق نقشه سایت به تمام آدرس ها به راحتی دسترسی پیدا می کنند و این در بهبود سئوسایت بسیار موثر است.

نکات مهم:

نقشه سایت باید حاوی آدرس های  مربوط به یک دامنه باشد.
نقشه سایت برای سایت هایی که دارای تعداد صفحات بالا و آرشیو زیاد هستند ویا  وب سایت های جدید با تعداد بک لینک های کم بسیار ضروری است.
نقشه سایت باید در گوگل ثبت شود.
نقشه سایت حداکثر ۵۰۰۰۰ آدرس را  می تواند ذخیره کند.


  سوال متداول: چگونه می توان نقشه سایت ایجاد کرد؟ کاربران ورد پرس با استفاده از افزونه های Google XML Sitemaps و Google XML Sitemaps  می توانند نقشه سایت خود را ایجاد کنند. برای کاربران دیگر استفاده از سایت زیر توصیه می شود:

/https://www.xml-sitemaps.com

۱۰- تاثیر فایل Robots.txt بر سئوسایت 

 فایل  robots.txt


  فایل Robots.txt یک فایل متنی است که می توان با استفاده از آن  دسترسی ربات های جستجو گر را محدود کرد. به عنوان مثال سایت هایی مانند تورنت(پروتکل اشتراک فایل بر مبای فناوری نقطه به نقطه) اجازه دسترسی به محتوای برخی از صفحات را به ربات های جستجو نمی دهند زیرا ممکن است به علت داشتن محتوای غیر قانونی توسط گوگل جریمه شوند. وب مسترهای وب سایت های پر بازدید با استفاده از  فایل robots.txt اجازه دسترسی را از ربات‌های  موتورهای جستجو مورد می‌گیرند. بازدید روزانه ربات های مختلف  برای جمع‌آوری اطلاعات می تواند به علت افزایش ترافیک بازدهی کلی سئو سایت را  به صورت منفی تحت تاثیر قرار دهد. برای به کارگیری فایل robots.txt به نکات زیر دقت کنید:


برخی از ربات ها دستورات فایل robots.txt را نادیده می گیرند و صفحه را پایش می کنند.
فایل robots.txt، بیشتر از ۵۰۰ کیلو بایت را پشتیبانی نمی کند.
فایل robots.txt به بزرگی یا کوچکی حروف حساس است.
بررسی  فایل robots.txt برای اطمینان از مسدود نشدن بخش های اصلی سایت ضروری است.
  مسدود شدن فایل ها و پوشه های مهم با فایل robots.txt ممکن است سبب بارگذاری نامناسب سایت شود.
  با نوشتن robots.txt در انتهای دامنه سایت  می توانید از حضور این ربات در سایت خود اطلاع پیدا کنید

 سوال متدوال: فایل ROBOT.TXT را کجا قرار دهیم؟ در مسیر اصلی وب سایت

 
 ۱۱-تاثیر پیوندهای یکتا (permalinks) در سئوی سایت

   پیوند یکتا یک URL است که به یک آدرس صفحه یا مطلب خاص اشاره دارد .استفاده از پیوند یکتا تاثیر به سزایی در  بهبود سئو و رتبه سایت در گوگل دارد.پیوند یکتا سبب خوانایی لینک توسط کاربر می شود.به عنوان مثال به آدرس زیر توجه کنید:  

 https://yoast.com/?p=101


این آدرس برای کاربر ظاهری نازیبا و نامفهوم دارد اما با استفاده از پیوند یکتا می توان آدرس را به صورت قابل فهم و ملموس تر به صورت زیر برای کاربر به نمایش درآورد:


https://www.yoast.com/category/post-name



هنگام استفاده از پیوند یکتا در نظر گرفتن موارد زیر در بهبود سئو سایت موثر خواهد بود:
 
استفاده از  عبارات قابل فهم تر در پیوند یکتا باعث افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد.
در پیوند یکتا بیشتر از سه کلمه کلیدی استفاده نشود.
پیوند یکتا باید شامل کلمات مرتبط با موضوع صفحه باشد.
  استفاده از کلمات فارسی سبب بلند شدن URLخواهد شد. بهتر است پیوند یکتا به زبان انگلیسی باشد.
در صورت حذف آدرس و یا مطلبی که پیوند یکتا به آن اشاره داشته است، خود پیوند یکتا نیز حذف می شود.
از پارامترهای اعداد ، علامت‌های نامفهوم و یا تاریخ در ساختار پیوند یکتا  استفاده نشود.
پیوند یکتا کوتاه و مختصر باشد. استفاده از پیوندهای یکتاطولانی تاثیر منفی در سئو سایت دارد.


 سوال متداول: آیا در انتهای پیوند یکتا استفاده از  html به سئوسایت کمک خواهد کرد؟


     Html در انتهای آدرس اشاره به سایت های استاتیک دارد که قبلا مورد توجه گوگل بود. امروزه از نظر گوگل هیچ تفاوتی بین سایت استاتیک و داینامیک نیست از این رو استفاده از html ویا htm  نقشی در ایندکس سریع صفحات توسط گوگل ندارد.

۱۲-تاثیر آدرس سایت در سئو

   آدرس سایت یا همان URL یکی از بخش های مهم سایت است که موتورهای جستجو به آن توجه زیادی دارند.استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با محتوا در آدرس سایت به موتورهای جستجو در تشخیص کلمات کلیدی آن سایت کمک خواهد کرد.آدرس سایت شامل دامنه اصلی، زیر دامنه، دسته و صفحه است. آدرس باید از ساختار زیر پیروی کند:

آدرس صفحه/دسته/ دامنه اصلی سایت/پروتکل

 
برای  تولید یک آدرس بهینه سازی شده به موارد زیر دقت کنید:

از کلمات کلیدی در انتهای آدرس استفاده شود.
آدرس کاملا منحصر به فرد باشد.
آدرس سایت کوتاه باشد.
از کلمات کلیدی تکراری در آدرس استفاده نشود.
از کارکترهای  ?، & و %  و یا زیر خط در آدرس سایت استفاده نشود.
در آدرس سایت از حروف کوچک استفاده شود.
از مفهوم عنوان در آدرس استفاده شود.
از استفاده بیش از حد پارامترهای داینامیک در آدرس اجتناب شود.

 
  سوال متداول: آدرس های متعدد برای یک محتوا باعث جریمه سایت توسط گوگل خواهد شد؟ بله. گوگل در صورت استفاده از محتوای تکراری در تعداد زیاد  سایت را جریمه خواهد کرد. در صورت وجود چند آدرس با یک محتوای یکسان می توان از ریدایرکت  ۳۰۱  استفاده کرد.


۱۳- تاثیر سئو صفحات ایندکس شده در گوگل

 

ایندکس کردن صفحات سایت در گوگل
 

یکی از موارد بسیار مهم در سئوسایت تعداد صفحات ایندکس شده در گوگل است. ایندکس شدن یعنی صفحات سایت در نتایج جستجو نمایش داده شود. هر چقدر تعداد صفحات بیشتری از یک سایت توسط گوگل ایندکس شده باشد موتورهای جستجوی گوگل در گزینه های بیشتری سایت را به کاربر نشان خواهند داد. رعایت موارد زیر سبب افزایش سرعت ایندکس خواهد شد:


مطالب به صورت منظم در سایت انتشار داده شود.
نقشه سایت جهت راهنمایی ربات های جستجوگر ایجاد شود.
محتوای با کیفیت و یونیک در سایت منتشر شود.
کاهش زمان بارگزاری سایت سبب ایندکس سریع خواهد شد.
بین صفحات داخلی سایت از طریق لینک دهی ارتباط مناسب ایجاد شود
سایت در گوگل وب مستر ثبت شود.


سوال متداول: آیا نتایج گوگل برای همه یکسان است ؟ خیر. گوگل بر اساس اطلاعاتی که از طریق گوگل پلاس و سابقه جستجوی هر کاربر به دست می آورد نتایج جستجو را شخصی سازی می کند از این رو نتایج جستجو برای همه افراد یکسان نخواهد بود.

۱۴- تاثیر بک لینک در سئوسایت   

 

بک لینک

 

هنگامی که یک سایت در بخشی از محتوای خود به آدرس یک وب سایت دیگر اشاره می کند به آن اصطلاحا بک لینک گفته می شود. استفاده از بک لینک های یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا تاثیر چشمگیری در سئو سایت خواهد داشت. هنگام استفاده از بک لینک به موارد زیر توجه داشته باشید:


بک لینک از سایت های معتبر و پربازدید گرفته شود.
بک لینک ها باید قابل کلیک باشند.
از سایت های مرتبط با حوزه کاری بک لینک دریافت شود.
لینک دهی به تمام صفحات سایت صورت گیرد. لینک دهی فقط به صفحه اصلی یک سایت مناسب نیست.
از خرید بک لینک اجتناب شود. گوگل خرید بک لینک را به عنوان تخلف می شناسد.

 

  سوال متداول: آیا گوگل خرید بک لینک را تشخیص می دهد؟ بله. گوگل با استفاده از الگوریتم پنگوئن استفاده زیاد از بک لینک ها را در بازه زمانی مشخص تشخیص می دهد.


۱۵-تاثیر خطای ۴۰۴  بر سئو سایت 

 

خطای ۴۰۴

صفحه ۴۰۴ پاسخ به کاربری است که در حال تلاش برای ورود به صفحه ای است که وجود ندارد و یا صفحاتی که مکن است دسترسی آنها تنها برای برخی کاربران مجاز باشد. تکرار زیاد خطای ۴۰۴ تاثیر منفی بر روی سئو سایت خواهد داشت. یکی از راه های بهبود سئو سایت طراحی صفحه  ۴۰۴  به صورت اختصاصی برای سایت است. تغییر شکل و بهینه سازی صفحه ۴۰۴ از خروج زود هنگام کاربر از سایت جلوگیری خواهد کرد. رعایت موارد زیربه طراحی مناسب  یک صفحه ۴۰۴ اختصاصی کمک خواهد کرد.


در صفحه ۴۰۴ لینک های مفید برای هدایت کاربر وجود داشته باشد.
صفحات ۴۰۴ را به صورت جذاب و خلاقانه طراحی کنید.
از توضیحات مناسب در صفحه خطای ۴۰۴ استفاده کنید.


سوال متداول: آیا می توان از بروز خطای ۴۰۴ جلوگیری کرد؟ بله. از طریق استفاده از ریدایرکت ۳۰۱ و یا استفاده از htaccess در وردپرس می توان از بروز خطای ۴۰۴ جلوگیری کرد.



۱۶- تاثیر زبان محتوای سایت بر سئو 

 زبان سایت


مشخص کردن زبان اصلی سایت از جمله مواردی است که تاثیر مستقیمی بر سئو سایت دارد. زیرا موتورهای جستجو بر اساس زبان محتوای سایت رتبه بندی های متفاوتی را برای کشورهای مختلف انجام می دهند. رعایت نکات زیر در وب سایت های چند زبانه دربهبود سئوی سایت موثر خواهد بود:


• در صورت چند زبانه بودن سایت برای زبان های دیگر آدرس مجزا در نظر گرفته شود.
• از مترجم های ماشینی در سایت های چند زبانه استفاده نشود.
• وب سایت چند زبانه با  تگ های مناسب تعیین زبان طراحی شود.
• برای وب  سایت های چند زبانه کلمات کلیدی متفاوت در نظر گرفته شود.
• از ربات از ROBOTS.TXT برای محدود کردن بررسی صفحات با زبان های مختلف استفاده نکنید.


سوال متداول: آیا استفاده از مترجم گوگل تاثیری بر سئو و افزایش ترافیک دارد؟ خیر. مترجم گوگل تنها  استفاده آسان را برای کاربر فراهم می کند .سایت هایی که به صورت خودکار ترجمه می شوند در نزد گوگل ارزشی ندارند 


۱۷-بهینه سازی فرم تماس سایت

 فرم تماس

 

 فرم های تماس و ارتباط با مشتری، ثبت نام، سفارش و …از مهم ترین قسمت های یک سایت است که طراحی صحیح آن می تواند در بهبود سئو سایت موثر باشد. فرم های تماس در کنار داشتن طراحی زیبا و جالب باید  کارآرایی بالا نیز داشته باشند. موارد زیر به وب مستران در طراحی یک فرم تماس مناسب کمک خواهد کرد.

• از طراحی فرم های تماس طولانی اجتناب کنید.
• از فیلد های اجباری در تعداد زیاد استفاده نکنید.
• امکان ثبت نام سریع از طریق گوگل و یا شبکه های اجتماعی برای کاربر ایجاد شود.
• در کنار فرم تماس گزینه های پیشنهادی مانند شماره تلفن ، حساب توییتر یا صفحه فیس بوک نیز قرار داده شود.
• از قرار دادن فیلدهای غیرضروری در فرم تماس اجتناب شود.
• ارسال موفقیت آمیز پیام کاربر به سایت توسط یک پیام متنی اطلاع داده شود.
• صفحه تماس در طول زمان ارتقا داده شود.

 
  سوال متداول: محل لینک صفحه تماس در وب‌سایت دارای اهمیت است؟ بله. محل قرارگیری فرم تماس باید برای کاربر به آسانی قابل دسترس باشد. مانند منوی اصلی و یا فوتر.

 
در پایان....

 
سئو سایت در نتیجه بررسی  ها و به روز رسانی های مداوم بهبود خواهد یافت. تولید محتوای خوب در کنار رعایت اصول سئو خواهد توانست تا رتبه سایت شما  را به صورت قابل ملاحظه ای بهبود بخشد. در صورت داشتن پرسش در این زمینه از طریق فرم تماس با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها