سه شنبه 03 اردیبهشت 1403
آپارات: نوستالژی دیروز، نو آوری امروز جمعه 31 خرداد 1398  

آپارات: نوستالژی دیروز، نو آوری امروز

نویسنده : تیم سایت در سایت
جمعه 31 خرداد 1398


   اسم آپارات اسمی صریح و گویاست که تداعی گر خاطرات خوش گذشته ی تماشاچیان فیلم از دستگاه آپارات، دستگاه پخش فیلم بر روی پرده نمایش در گذشته، هست.

  آپارات: نوستالژی دیروز، نو آوری امروز


   
چرا به سایتی مانند آپارات نیاز داریم؟     

سرویس اشتراک ویدیو آپارات
 تا پیش از پیدایش اینترنت و شبکه های اجتماعی، فرآیند انتقال اطلاعات تنها یک رابطه یک طرفه از سمت شبکه های رادیویی و تلویزیونی، سینما، مجله ها و رسانه های ارتباط جمعی دیگه بود و اکثر مردم هیچ ابزاری برای انتقال محتواهای مطلوب خودشون نداشتند. امروزه اینترنت برای مردم سراسر دنیا این فرصت رو فراهم کرده که بتونند مطالب ارزنده و مفید خودشون رو با دیگران به اشتراک بگذارند.  در حقیقت این روزها صحنه انتقال اطلاعات تغییر کرده و گفتگوی متقابل جایگزین روند پیشین شده که توی اون تنها عده ای سخنگو بودند و سایر افراد فقط شنونده محض بودند. سایت های اشتراک گذاری محتوای ویدئو مانند آپارات نیز در این راستا ایجاد شده اند که به همه افراد این اجازه رو بدهند که به راحتی استعدادها و محتواهای دلخواه خودشون رو به دیگران عرضه کنند.


الگوی آپارات کیست؟    

 سرویس اشتراک ویدیو آپارات

 در هنگامی که زمینه برای تولید محتواهای ارزشمند در فضای اینترنت مهیا شده بود، سایت هایی نظیر سایت  اشتراک گذاری ویدئو به نام یوتیوب ایجاد شدند که به همه افراد این اجازه رو بدهند که به راحتی استعدادها و محتواهای مورد نظر خودشان رو در معرض تماشای دیگران قرار بدهند. آپارات نیز از سایت یوتیوب الهام گرفت و همتای بی نظیری از سایت یوتیوب در ایران شد. آپارات به صورت قدرتمند و مطابق با معیارهای مناسب جامعه ایران در زمینه نشر محتوای تصویری فعالیت خودش رو شروع کرد. از بدو تاسیس تا  به الان، آپارات عملکرد کم نظیری در جلب توجه مخاطب داشته؛ برای نمونه یکی از نکات برجسته در این خصوص خود اسم این سامانه هست. اسم آپارات اسمی صریح و گویاست که تداعی گر خاطرات خوش گذشته ی تماشاچیان فیلم از دستگاه آپارات، دستگاه پخش فیلم بر روی پرده نمایش در گذشته هست.

 نوستالژی آپارات

امکانات سایت آپارات


   آپارات نکات برجسته ی فراوانی رو هم در سطح مخاطب و هم در سطح تولید کنندگان محتوا فراهم کرده. از جمله نکات مثبت آپارات می تونیم به چیدمان مناسب ویدئوها، رنگ بندی جالب و اندازه متناسب دکمه ها اشاره کنیم. آپارات همینطور بستری مناسب برای به اشتراک گذاری محتواهای ویدئویی برای کاربران فراهم کرده؛  از این رو  به کاربرها این قابلیت اعطا شده که با ایجاد یک حساب کاربری و عضویت در آپارات یک کانال ویدئویی بسازنند و  به صورت اختصاصی ویدئوهای خودشون رو با  کاربرهای دیگه به اشتراک بگذارند. در آپارات اشخاص دارای کانال های ویدئویی می تونن کانال های مورد علاقه شون  رو دنبال کنن و بقیه نیز  متقابلا اون افراد رو دنبال کنند.
سرویس اشتراک ویدیو آپارات- امکانات سایت

 
    کاربرهای آپارات همچنین می تونند مجموعه ای از ویدئوهای مورد علاقه شون در خصوص هر موضوعی رو ایجاد کنن که در اون مجموعه، ویدئوها یکی پس از دیگری به نمایش گذاشته بشه. اونها در قسمت لیست پخش می تونن مجموعه ویدئوهای مورد علاقه شون رو برای تماشای مخاطبانشون ایجاد کنن.

 سرویس اشتراک ویدیو- لیست پخش

  یکی از امتیازهای مثبت دیگه آپارات وجود گزینه ای به اسم « آمار بازدید از کانال شما» در کانال های ویدئویی کاربرهای آپارات هست. این گزینه به کاربرها میزان بازدید از کانالشون درطی یک هفته، دو هفته، یک ماه، دو ماه و سه ماه گذشته رو نشون میده. علاوه بر این، کاربرها میتونن در لحظه ویدئوهاشون رو به صورت پخش زنده برای بیننده های کانالشون به نمایش بزارن. امکان پخش زنده برنامه های تلویزیونی هم در آپارات وجود داره.

 سرویس اشتراک ویدیو- پخش زنده

    آپارات قابلیت های جالب توجه دیگه ای نیز در اختیار کاربرهاش گذاشته. به طور مثال، امکان باز نشر ویدئو برای کاربران آپارات وجود داره؛ یعنی اینکه کاربرها می تونن ویدئوهای کاربرهای دیگه رو در کانال خودشون دوباره منتشر کنند. قابلیت اشتراک گذاری ویدئو کاربرها در رسانه های اجتماعی دیگه نیز وجود داره.


 ممکنه حتی ویدئویی در آپارات وجود داشته باشه که به درد سایت شما بخوره. شایان ذکر هست که بدونین امکان نمایش ویدئو در سایت تون هم وجود داره.


   یکی از ویژگی های پسندیده دیگه آپارات اینه که  اگه شما در حال تماشای ویدئویی باشین و یه جایی از ویدئو رو از دست بدین، می تونین ویدئو رو ۱۵ ثانیه به ۱۵ ثانیه به عقب برگردونین. افزون بر این، دانلود ویدئوها با هر کیفیتی در آپارات امکانپذیر است.

 آپارات، سرویس اشتراک ویدیو

خالی از لطف نیست که بدونین کاربرهای آپارات با پرداخت هزینه ای می تونن از سرویس افزایش بازدید ویدیو آپارات استفاده کنن و ویدئوهاشون رو  در معرض تماشای تعداد بیشتری از افراد قرار بدهند.

جمع بندی 

 به طور کلی، در حال حاضر سایت آپارات به عنوان ابزاری کارآمد در راستای امکان تولید محتوا توسط کاربران، سازمان ها و موسسه ها نقش ایفا می کنه. در انتها باید گفت که آپارات در سال های اخیر  اضافه بر  به اشتراک گذاری ویدئو، وارد حوزه برنامه سازی نیز گشته است. از جمله برنامه های موفق ساخته شده توسط آپارات می توان به برنامه دید در شب و پیاده رو اشاره کرد.

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها