شنبه 31 فروردین 1403
با سایت «ساعت و تقویم ایران» گذر لحظه ها رو تجربه کنین شنبه 11 خرداد 1398  

با سایت «ساعت و تقویم ایران» گذر لحظه ها رو تجربه کنین

نویسنده : مریم مشتری
شنبه 11 خرداد 1398

اگه زمان واستون مهمه و حتی نمیخواین یک لحظه از عمرتون صرف امور بیهوده بشه، پیشنهاد میکنیم از سایت «ساعت و تقویم ایران» بازدید کنید.

 با سایت «ساعت و تقویم ایران» گذر لحظه ها رو تجربه کنین

 

اهمیت زمان در زندگی ما

 زمان جزء جدایی ناپذیری از زندگی امروز ما هست. در مورد ارزش زمان، فقط همین جمله کفایت میکنه: «وقت طلاست». اگه زمان واستون مهمه و حتی نمیخواین یک لحظه از عمرتون صرف امور بیهوده بشه، پیشنهاد میکنیم از سایت «ساعت و تقویم ایران» بازدید کنید. امروز ما را در سایت در سایت همراهی کنید تا شما را با این وبسایت جالب آشنا کنیم.

 ساعت و تاریخ روز

در سایت ساعت و تقویم ایران چه خبر است؟

  «ساعت و تقویم ایران» محلی هست که ساعت و تاریخ روز برای بینندگان سایت به نمایش گذاشته میشه. ممکنه که بگین با داشتن یک ساعت مچی یا  استفاده از قسمت ساعت وتاریخ تلفن های همراه هم میشه از ساعت و تاریخ روز مطلع بشیم، اما به احتمال زیاد واسه ی شما هم اتفاق افتاده باشه که بخواین تاریخ تولدتون رو به میلادی تبدیل کنین؛  مثلا موقع پرکردن فرم گذرنامه یا فرم پذیرش دانشگاههای خارج از کشور ویا هر زمان دیگه ای. شایدم بخواین تاریخ برگزاری نمایشگاه، کنفرانس، کنسرت و ... رو از میلادی به شمسی و یا بالعکس تغییر بدین تا اون برنامه ها رو از دست ندین. روی هم رفته، تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بالعکس برای برخی از افراد کمی دشواره؛ اینجاست که وب سایت «ساعت و تقویم ایران» میتونه به کمک شما بیاد ومشکل شما رو به سادگی حل کنه.

 ساعت و تاریخ روز

   تقویم ها یا گاه شمارهای شمسی، قمری و میلادی هر کدوم در جای خاصی کاربرد داره؛ به طور مثال گاه شمار قمری بیشتر در کشورهای اسلامی و در امور مذهبی مورد استفاده قرار میگیره. گاه شمار شمسی هم فقط در دو کشور ایران و افغانستان به طور رسمی استفاده میشه، ولی  گاه شمار میلادی امروزه در اکثر کشورهای دنیا به عنوان گاه شمار رسمی پذیرفته شده. پس در مواقعی که برنامه سفر خارج از کشور داشته باشین ومجبور باشین برنامه خودتونو به تاریخ میلادی یا قمری ساماندهی کنین، سامانه ی «ساعت و تقویم ایران» خیلی به کارتون میاد و راه رو برای شما در این زمینه هموار میکنه.

 ساعت و تاریخ روز

 توی کشور ایران، که جمعیت بالایی از مسلمون ها توش زندگی می کنند، دونستن دقیق اوقات شرعی، جایگاه ویژه ای داره. ماه رمضان این جایگاه رو به اوج خودش میرسونه. توی این موقع از سال، زمان اذان صبح، اذان ظهر، اذان مغرب و همینطور زمان طلوع و غروب خورشید تقریبا واسه همه ی مسلمون ها بیشتر از سابق مهم میشه، چرا که افراد روزه دار نمیخوان که در تشخیص وقت ندونسته دچار اشتباه بشن و بدون اینکه متوجه باشن چیزی بخورند و یا بیاشامند که باعث بشه روزه شون باطل بشه. در این سامانه، این امکان واسه ی همه مسلمون ها، بالاخص این جور افراد، فراهم شده تا بتونن اوقات شرعی شهرشون رو ببینند.

 روز و تاریخ روز

   حتما واستون پیش اومده که بخواین مناسبت های مربوط به یه روز خاص رو بدونین، اما اون موقع تقویم دم دستتون نبوده. بی جهت نیست که سایت «ساعت و تقویم ایران» از این مسئله غافل نشده و فهرست مناسبت های روزهای مختلف سال رو در اختیار کاربرهاش قرار داده تا اون ها دیگه بتونن هر جایی و هر زمانی از روز که بخوان، به این اطلاعات دسترسی داشته باشن.

  «ساعت و تقویم ایران» دوستداران کتاب و کتابخوانی رو هم فراموش نکرده. اهمیت مطالعه کتاب وتأثیر اون بر زندگی ما بر کسی پوشیده نیست. این وب سایت سعی کرده در کنار رسالت اصلیش به معرفی کتاب و گسترش فرهنگ هم بپردازه. توی قسمت «فهرست کتابها ی تایم»، این سامانه لیستی از کتابهای جالب در زمینه های مختلف رو به کاربرهاش معرفی کرده و توضیح مختصری در خصوص هر یک از اون کتابها رو در اختیار مخاطبانش قرار داده.

 ساعت و تاریخ روز

  

سخن آخر

  به طور کلی، همون جوری که تلفن همراه ارتباط برقرار کردن با دیگران رو برای ما راحت تر کرده، سایت «ساعت و تقویم ایران» هم یه جورایی مثل تقویم همراهی میمونه که اطلاع پیدا کردن از تاریخ و مناسبتهای مختلف روزهای یک سال رو واسه ی ما دست یافتنی تر از همیشه کرده. گذشته از این، این سایت همینطور موجب شده با کاهش استفاده از تقویم کاغذی، ما قدمی هر چند کوچک در راه حفظ محیط زیست برداریم.  در مجموع، این سامانه مشکلات کاربرهاش در زمینه های مختلفی مثل آگاهی از زمان دقیق کشور و اوقات شرعی هر یک از شهرستان ها ، مشاهده ی تقویم و مناسبت های روز و همچنین تبدیل تاریخهای شمسی و قمری و میلادی به همدیگه برطرف میکنه. پس سرزدن به این سامانه خالی از لطف نیست.

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها