پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403
دقایقی هیجان انگیز با موزه سینمای ایران چهارشنبه 15 خرداد 1398  

دقایقی هیجان انگیز با موزه سینمای ایران

نویسنده : مریم مشتری
چهارشنبه 15 خرداد 1398

 موزه سینمای ایران، که دربردارنده اطلاعات تاریخی از سینما هست و از بخشهای مختلفی تشکیل شده، از سال ۱۳۷۳ شروع به کار کرده.

دقایقی هیجان انگیز با موزه سینمای ایران

 

 

تحقق رویای سینما دوستان

 موزه سینما

 از گذشته، سینما و همه چیزهای مربوط به اون،  برای اکثر مردم جذاب و دوست داشتنی بوده. طرفدارهای پر وپا قرص سینما همیشه مشتاق دیدن عکس های پشت صحنه ی فیلم ها، مجله های سینمایی، خاطرات کارگردان ها از مراحل ساخت فیلم هاشون و خلاصه همه چیزهای مرتبط به سینما بودن و هستن. واسه این جور دوستدارهای سینما، رفتن به جایی که همه چیز درباره ی فیلم های دلخواهشون توش باشه، مثل رویا میمونه. البته این رویا مدت هاست که واسه طرفدارهای دو آتیشه سینمای ایران به حقیقت پیوسته. اگه دقیق تر بخواین بدونین، موزه سینمای ایران، که دربردارنده اطلاعات تاریخی از سینما هست و از بخشهای مختلفی تشکیل شده، از سال ۱۳۷۳ شروع به کار کرده.

موزه سینمای ایرانی را چگونه میتوان دید؟

 موزه سینما

اگه شما هم دوست دارین که سری به موزه سینمای ایران بزنین، باید به باغ فردوس، یکی از باغ های دیدنی زمان قاجاریه در بخش شمیرانات تهران، برید و در اونجا غرق تماشای دنیای بی انتهای سینما بشین. اما اگه هنوز موفق نشدید این موزه رو از نزدیک ببینید؛ یا سفر به تهران برای شما سخت و غیرممکنه، این سایت شرایط لازم رو برای شما فراهم کرده و شما تنها با رفتن به قسمت « بازدید مجازی » در سایت میتونید هر بخشی  از موزه رو که میخواین،  به صورت عکس های ۳۶۰  درجه ای با کیفیت بسیار بالا ببنید؛ درست مثل اینکه  همون لحظه داخل موزه درحال بازدید هستین.

امکانات سایت موزه سینمای ایران  

  جالبه که بدونین شما همچنین میتونید با مشاهده ی  بخش های مختلف سایت، اطلاعات زیادی درزمینه سینما و تلویزیون  هم کسب کنید؛ برای نمونه شما میتونین توی بخش «داستان های موزه» این سایت با تاریخچه برخی از پیش آمدهای سینمایی آشنا بشین.

موزه سینما

علاوه بر این، بخش «بانک اطلاعات هنرمندان» این سایت، اطلاعات و رزومه هنرمندان سینما و تلویزیون رو در اختیار کاربران قرار میده؛ اطلاعاتی که حتما برای خیلی از ما مهم و جذابه.

  نمایشگاههای مختلف این موزه ،که هرکدام از جذابیت خاصی برخوردارند، بیانگر گوشه ای از تاریخ سینمای ایران هستند. نمایشگاههای موزه شامل تالار آبی، تالار معاصران، تالار بین الملل‌، نمایشگاه دفاع مقدس، تماشاخانه، نمایشگاه کودک، نمایشگاه علی حاتمی، نمایشگاه نام آوران، نمایشگاه دوبله وصدا و... هستند. این سایت آثار موجود در هر یک از این نمایشگاه ها و همچنین مکان دقیق هر نمایشگاه رو در نقشه  های جداگانه مشخص کرده.

   یکی دیگه از امکانات کاربردی سایت موزه، دسترسی ساده به برنامه سالنهای سینماست؛ دراین بخش مکان و سانس پخش فیلمها مشخص شده و امکان خرید آنلاین بلیط برای کاربر فراهم است. رویدادها و گاه شمار تاریخ  سینمای ایران متناسب با تاریخ روز نیز درصفحه اصلی سایت این موزه قابل مشاهده است.

 موزه سینما

سخن آخر

 موزه سینما

  به طور کلی سایت موزه سینمای ایران، سایتی با گرافیک بالاست و پخش موسیقی زیبا درهنگام ورود کاربران به سایت، نظرشون را به خودش جلب میکنه. پس اگه به هنر هفتم علاقه مندید و همچنین اگه تاریخچه ی این هنر هم برای شما جذابه، پیشنهاد ما بازدید از سایت موزه سینمای ایران هست.

 

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها