سه شنبه 03 اردیبهشت 1403
با انجمن گیاهخواران ایران، لاغر شدن آسان است سه شنبه 07 خرداد 1398  

با انجمن گیاهخواران ایران، لاغر شدن آسان است

نویسنده : مریم مشتری
سه شنبه 07 خرداد 1398

واسه کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گیاهخواری  میتونین به سایت انجمن گیاهخواران سر بزنین که امروز درباره اون با شما صحبت میکنیم.

با انجمن گیاهخواران ایران، لاغر شدن آسان است


 


گیاهخواری، راهی برای لاغری

  پیشرفت تکنولوژی، ما رو به سمت بی تحرکی سوق داده و باعث شده معضل اضافه وزن و چاقی گریبان گیر خیلی از ماها بشه. نداشتن تحرک در طول روز، مصرف فست فود ، مصرف روغن در طبخ غذا ، استفاده از مواد اولیه نامرغوب برای پخت غذا و عوامل دیگه موجب بالا رفتن وزن ما شده.

 گیاهخواری

 راه های زیادی  هم برای کاهش وزن وجود داره؛ رژیم غذایی ، ورزش وانجام عمل های جراحی از عمده انتخابهای ما هستن. راحتترین و در دسترس ترین راه از میان این راه ها رژیم غذایی هست. رژیم غذایی خوب هم موجب بهبود روند زندگیمون میشه و هم به کاهش وزنمون کمک میکنه. از جمله رژیم های غذایی که این روزها خیلی سروصدا کرده ، رژیم گیاه خواریه. اما منابع مناسب برای اطلاع بیشتر درباره این رژیم غذایی خوب کدوم منابع هستند؟ خوب شما واسه کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گیاهخواری هم میتونین به کتابهای موجود در این رابطه مراجعه کنین و هم به سایت انجمن گیاهخواران سر بزنین که امروز درباره اون با شما صحبت میکنیم. با سایت در سایت همراه باشین تا به سایت انجمن گیاهخوران نگاهی بیندازیم.

 انجمن گیاهخوران چه کمکی به شما میکنه؟

 .همه ی ما فکر میکنیم که وقتی کسی رژیم گیاهخواری میگیره، دیگه بدنش پروتئین دریافت نمیکنه؛ در صورتی که فقط تخم مرغ و گوشت از برنامه ی غذایی روزانه اش حذف میشه و پروتئین مورد نیاز بدنش از طریق گیاهان و فرآورده های لبنی مختلف،که بعضاً درصد پروتئین اونا از گوشت و تخم مرغ بالاتره، تامین میشه. سایت انجمن گیاهخواران جدولی رو تهیه کرده که درصد پروتئین مواد گوشتی و گیاهی رو به صورت کامل با هم مقایسه میکنه. این جدول رو می تونید در قسمت «گیاهخواری از دیدگاه علم تغذیه» پیدا کنین.

 گیاهخواری


 انجمن گیاهخواران به طور کامل توضیح میده که گیاهخواری چیه و حتی از اون دسته از افرادی که می خوان رستوران با این مضمون افتتاح کنن، در بخش احداث و راه اندازی حمایت می کنه. همون طور که خود سایت عنوان می کنه: «علاقه مندان به سرمایه گذاری می توانند هرگونه مشاوره، راهنمایی عملی و اجرای کامل ، برای احداث و راه اندازی رستوران ها و فروشگاه های سلامت بخش گیاهی را از انجمن  گیاه خواران ایران بخواهند.» 

 گیاهخواری

  یکی از بخش هایی که با ورود به سایت تقریباً نظرهمه ی کاربران رو به خودش جلب میکنه، بخش مدرسه ی آشپزی هست. کلاس های دوره ی آشپزی این سامانه زیر نظر آقای بزگمهرگل بیدی، یکی از گیاه خوارانیه که از سال ۱۳۶۳ گیاهخوار شده و از سال ۱۳۶۹به بعد رستوران های متعددی رو توی تهران تاسیس کرده، اداره میشه. ایشون از سال ۱۳۷۵ به آموزش آشپزی گیاهی در کلاس های بسیاری پرداخته  و همچنین کتاب های گوناگونی، که در بخش محصولات فرهنگی سایت به صورت کامل معرفی شده، با مضمون گیاهخواری رو تالیف کردن ؛ که در زمینه ی آشپزی گیاهی بسیار کاربردی و سودمند هستن.

 گیاهخواری

  دوره های آموزشی انجمن گیاه خواران به وسیله ی خانم فریبا قاسمی برگزار میشه. در این دوره ها، آموزش نحوه ی پخت انواع غذاهای گیاهی از سطح مقدماتی تا پیشرفته رو ارائه میدن. علاوه بر این، این انجمن دوره های تخصصی غذاهای گیاهی ایرانی ، هندی ، ایتالیایی ، انواع دسر ها و نان ها هم برگزار می کنه.

سخن آخر

 در مجموع، با توجه به بررسی صورت گرفته در خصوص این سامانه ، اگه میخواین گیاهخوار بشین یا مشتاق هستین که در این زمینه اطلاعاتی کسب کنین، ما پیشنهاد می کنیم که حتما به سایت انجمن گیاه خواران سر بزنید ؛ بی تردید مقاله های زیادی، که می تونه در داشتن رژیم غذایی سالم تر کمکتون کنه، در این سایت وجود داره.

 

اشتراک گذاری :


مطالب مشابه
ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر

  • این سایت نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید

ارسال
دیدگاه ها